Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009

Το sweatshop ανάμεσά μας

Έκαμα σπουδές εκτός Κύπρου 4 χρόνια. Δίδακτρα,μεταφορικά,ακκομοτεϊσσια,έξοδα,όλα που την πούγκα του παπά. Αν υπολογίσουμε τζιαι το ππράιβεητ σκουλ 7 χρόνια,άλλα τόσα που πάνω. Τζιαι τούτα ούλλα για νάρτω πίσω Κύπρο τζιαι τζίνον τον χρόνο που χρειάζομαι για να γίνω κκουάλιφαϊντ στη δουλειά μου να πιάνω....

peanuts....

Και εξηγώ! Αν υπολογίσουμε ότι ένας μήνας έσσιει 22-24 εργάσιμες μέρες: Που τούτες πάω δουλειά η ώρα 8 τζιαι σχολάνω... αναλόγως. Έτυχε μου να φύω τζιαι 8 τζιαι 9 τη νύχτα. Τζιαι κόμα είμαι απλός χαμάλης, που υποτίθεται διατηρώ τα ίδια ωράρια με το γραμματειακό προσωπικό (8ωρο), ενώ οι practising αλλό λίο να φέρουν τζιαι κρεβάθκια στο γραφείο. Τελοσπάντων. Τόσες μέρες, που τόσες ώρες τη μέρα, έφκαλα τη σούμα τζιαι εδιαίρεσα την με το μηνιαίο μισθό μου τζιαι έφκαλα το εκπληκτικό ποσό των...

€0,70 την ώρα!!!!!


Νάσε καλά κύριε Νομοθέτη με το κατώτατο σου όριο ΄μισθού'!! ΄Εψαξα σε στον τηλεφωνικό κατάλογο αλλά δεν είσαι listed. Και μάλλον δεν είναι καθόλου τυχαίο!!!!

Τζιαι η τραγική ειρωνεία; Κάμνω την ΙΔΙΑ δουλειά όπως ένας κκουάλιφαϊντ. Ντάξει όι τα πολλά δύσκολα τζιαι τα πολλά εξειδικευμένα, αλλά ναι η δουλειά τζιαι η προετοιμασία τζιαι η έρευνα τζιαι τα ππρεσεντέισσιονς κάμνω τα ακριβώς όπως θα τα καμνα τζιαι αν δεν ήμουν trainee. Γιατί ο σκοπός της εκπαίδευσης είναι να μάθεις τη δουλειά σωστά.

Και προς απόδειξη του τίτλου, σας παραθέτω το case study μου:

Έκαμα μια έρευνα του big boss για μιαν ιστορία. Εκτός που την έρευνα ετοίμασα του τζιαι τα έγγραφα, τζιαι τα δικαιολογητικά, τζιαι την ανάλυση τζιαι έβαλα μέσα τζιαι λίη κανέλα να πιάσει μυρωθκιά να μεν μυρίζει το αυκό. Επήρε μου 4 μέρες να το κάμω. Υπολόγισα έφκαλα €24. To labour εκόστισε της εταιρείας €24, που εν όσα φκάλω για 4 μέρες δουλειάς. Έππεσε στα σσιέρκα μου τυχαία το τιμολόγιο που εχρεώθηκε ο πελάτης. Εχρεώσαν τον 100 ΦΟΡΕΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ!!!! Δικαιολογημένα βέβαια, έτσι εν οι ταρίφες τζιαι κανένας εν παραπονιέται. Εμένα μάλιστα εφάνηκε μου τζιαι λογικό (είσσε διάφορες χρεώσεις included, meetings τζιαι συνεννόηση με την άλλη πλευρά, συνεννόηση με άλλους στο εξωτερικό, διάφορες υπηρεσίες που τις πληρώνουν οι μάστροι που την πούγκα π.χ. κυβερνητικά έγγραφα τα οποία χρεώνουν όταν τελειώσει το παναΰρι κτλ κτλ. Μιλούμε όμως για καμιά 200 ευρώ ΤΟ ΠΟΛΥ). Λογική χρέωση, αλλά τωρά έξερα ΠΟΣΑ τους εστοίχισε, τζιαι ΠΟΣΑ εχρεώσαν! Τούτη η εμπειρία άνοιξε μου τα μάθκια μου.

Welcome to the real world! It sucks!!!!!!


Τζιαι το σσειρότερο σε τούντη δουλειά; Η αβεβαιότητα. Ώσπου έχουν ένα σκλάβο να του διουν ψίχουλα τζιαι να τους φκάλει τόση παλαβοδουλειά εν πολλά καλά!(γιατί εμείς κάμνουμε τις δουλειές που εν θέλει κανένας. Ή επειδή εν boring ή επειδή οι άλλοι έχουν καλύτερα πράματα να ασχολούνται. Αν μας ππέσει τζιαι τίποτε πιο ενδιαφέρον επειδή ο υπεύθυνος εν έσσιει ώρα να το κάμει, κάμνουμε ππάρτι!) Αλλά όταν σκέφτουνται το ενδεχόμενο να σε πιάσουν σαν μόνιμο έρκεται το τέλος του κόσμου!! Γιατί που εν τα σελίνια που σου διούν τζιαι που εν ένας κανονικός μισθός; Εν τετραπλάσια η διαφορά. Κάποτε τζιαι εξαπλάσια αν πάεις σε large γραφείο (large στο size αλλά τζιαι στο attitude). Τζιαι άμμαν κοντέψουν οι μέρες που αναρωτιέσαι τζιαι εσύ,"should i stay or should i go που δαμέσα;" θωρείς τζιαι το πως σου συμπεριφέρονται. Ώσπου σε είχαν μούλο δαμέσα να τραβάς τον τροχό ήταν όλοι χάππι, τζιαι εφουμίζαν σε. Τωρά όμως που έπαψες να είσαι ζώον τζιαι έγινες euro signs (δηλαδή πρέπει να αρκέψουν να σε πληρώνουν κανονικό μισθό) ξαφνικά θωρούν σε τζιαι δυσπιρκούν. Γιατί κακά τα ψέματα τζιαι εν κάτι που εν μου αρέσκει σε μια δουλειά που κατά τα άλλα λατρεύω, οι άνθρωποι σε τούντο χώρο γίνουνται απίστευτα φιλάργυροι!! Όσα παραπάνω φκάλουν, τόσα λλιότερα θέλουν να διούν. Τζιαι φκάλλουν πολλά. Φαινομενικά δουλεύκουν τζιαι πολλά, αλλά που τότε που ανακαλύψαν το μυστικό κόσμο του delegation τζιαι πασάρουν αρκετή που τη δουλειά τους to the likes of us, μερικές φορές νιώθω ότι αρκετά που τα λεφτά τους που πιάνουν φκάλουμε τους τα εμείς!!


Άρα τελικά νομίζω ανακάλυψα το μυστικό της επιτυχίας τους, τζιαι ελύθηκε μου τζιαι η απορία πως κυκλοφορούν ούλλοι του χώρου με πανάκριβα αυτοκίνητα τζιαι ρούχα τζιαι παν ταξίθκια συνέχεια τζιαι εστιατόρια κάθε νύχτα κτλ.

Έχουν σκλάβους

Εμάς

Ποιός είπε ότι πρέπει να πάεις στην Ινδία για να βρεις sweatshops? Με τζίνους τους μιτσιούς στο Slumdog Millionaire εταυτίστηκα σχεδόν απόλυτα!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου